Kurczak pieczony w smacznej marynacie


Marynata do pieczonego mięsa to dla mnie podstawa dobrej potrawy. Pomysły na nią zawsze zrodzą się spontanicznie i właściwie jak dotąd smakowały każdemu z moich gości. W tym przepisie chciałam wam podać receptę na marynatę, która zasmakuje starszym i młodszym, bardziej i mniej wybrednym. Taka marynata, która kurczaka na pewno nie zepsuje. Zapraszam po więcej. 




Przepis na marynatę:

  • papryka słodka
  • majeranek
  • tymianek
  • sól
  • pieprz czarny
  • papryka ostra
  • odrobina rozmarynu
  • olej rzepakowy
  • ocet jabłkowy



Wszystkie przyprawy łączymy ze sobą, dodając oleju rzepakowego. Octem skrapiamy mięso po natarciu go marynatą.

Wskazówka:
Skrapianie octem w niewielkiej ilości, wpływa dobrze na powierzchnię mięsa. 

Smacznego! 

Komentarze

  1. Akurat moj facet wchodzi na dietę, to będzie się miał czym zajadać:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super marynata robiłem sobie takiego kurczaka wczoraj na obiad smakował idealnie na pewno skorzystam jeszcze z tego przepisu i zapisałem go sobie do swojej książki kuchennej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Marynata jest bardzo smaczna. Wg mnie będzie też świetnie pasowała do innych dań mięsnych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością można ją jeszcze wykorzystać do innych mięs. Pozostałe wariacje mięsne i przyprawowe są też tutaj na blogu. Różnorodność w diecie sprawi, że takie menu nam się prędko nie znudzi.

      Usuń
  4. Muszę tego spróbować bo normalnie przyprawiane mięso już mi się zbrzydło. Ile można jeść to samo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to! Zróżnicowanie w menu, i tym sposobem można każdego dnia zjeść coś innego.

      Usuń
  5. Polecam tą marynatę, mnie urzekła po całości, zakochałam się w niej wręcz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu komentarz. Cieszę się, że i tobie przypadł do gustu.

      Usuń
  6. No na prawdę marynata bardzo intensywna można też dołożyć coś od siebie jakiś czosnek coś ale bardzo dobrze to smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och czosnek w kuchni to podstawa. :) W tejże opcji go brak ale kurczak nie traci na smaku ani trochę.

      Usuń
  7. Nie dokładałabym czosnku Dariusz. Popsułby ten piękny bukiet smaków. Tak jak jest jest idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne danie. Jedno z lepszych jakie jadłam w ostatnim czasie. W week przygotuje znów je dla teściowej, jak powie że znów coś nie tak to nie wiem co zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wtedy pisz, będziemy myśleć nad kolejną odsłoną kurczaka.
      Udanego i smacznego spotkania!

      Usuń
  9. W tym tygodniu jeszcze przetestuję ten przepis, bo wygląda naprawdę fajnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam. Rafał, podziel się opinią jeśli wypróbujesz.

      Usuń
  10. Genialny przepis, marynata najlepiej oddaje smak tego dania. 5/5 :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy wcześniej nie korzystałem z marynaty. I widzę w jakim błędzie byłem, mięso faktycznie było lepsze jeśli chodzi o smak. Ale też było jakby delikatniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna wiadomość.
      Tak, mięso zachowuje się zupełnie inaczej po marynowaniu.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Marynata bardzo intensywna, przez co mi się mega podoba. Można też dołożyć coś od siebie, lubię czosnek albo paprykę ale bez też bardzo dobrze to smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marynat można utworzyć wiele mając na uwadze ostateczny efekt, smak i upodobania kulinarne. U mnie Kasiu, wymienione przez ciebie dodatki również się sprawdzają. :)

      Usuń
  13. Akurat mój facet zaczyna dietę to będzie się miał czym zajadać, sama z chęcią przestawię się na takie fit posiłki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dieta nie musi być nudna. I właśnie takie jest przesłanie.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  14. bardzo mi się podoba przepis, bo jest bardzo smaczny a przede wszystkim zdrowszy niż zwykły smażony kurczak, i jest to coś nowego a nie w kółko to samo

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda pysznie. Muszę kiedyś takiego przyrządzić jak będzie trochę czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten pro tip z pokrapianiem mięsa octem jest świetny. Nie wiedziałem że tak można nawet, a efekt zaskakuje. Grunt to nie przesadzić :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne danie. Jedno z lepszych jakie jadłam w tym miesiącu. Zdobywa odemnie nagrodę dania miesiąca :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Kurcze, tyle osób zachwala ten przepis że będę musiał sprawdzić czy to prawda :D

    OdpowiedzUsuń
  19. O właśnie.. takiego przepisu na kurczaka szukałam. Prosty i smaczny. Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeśli przeczytaliście, byliście tutaj, to dajcie znać. Dziękuję za Wasze komentarze.