czwartek, 29 maja 2014

Hamburger też ma swoje święto...prawie je przespałam


Przyznać się kto wczoraj świętował? Kto miał pretekst,żeby zrobić albo kupić sobie danie rodem z Hamburga? A może nie wiedzieliście co Was omija? Ja  się dowiedziałam dopiero wieczorem...

wtorek, 27 maja 2014

Omletowy zawrót głowy (4 propozycje jajecznego śniadania)

Z racji tego,że już jakiś czas jesteśmy po Świętach, nie zaszkodzi przypomnieć sobie o jajkach. Oczywiście forma podania inna niż w sałatce i na twardo zajadane z majonezem. To całkiem przyzwoite propozycje śniadaniowe, lekkie i pożywne. Może ocenicie sami? Zachęcam.

niedziela, 25 maja 2014

Pieczarki, gdy masz ich więcej... pomysł na szybkie śniadanie i łatwy obiad


Czy dodatek pieczarki na śniadanie może być lepszy od avocado? Albo podanie pieczarki zamiast brokuła do obiadu? W niektórych zestawieniach biorąc pod uwagę wartość odżywczą posiłku oczywiście,że tak może być! 
Dzisiaj dwa przykłady, zapraszam!

Opcja 1 śniadaniowa to wykorzystanie pieczarek do jajecznicy z dodatkiem groszku zielonego. Potrawa szybka i sycąca za sprawą dużej ilości białka i błonnika w posiłku. Ponadto pieczarka wzbogaca śniadanie o mikroskładnik jakim jest miedź bardziej niż wspomniane wcześniej avocado albo groszek zielony!


Mikroskładnik - miedź
Bierze udział w wytwarzaniu czerwonych krwinek, w prawidłowym gojeniu się ran. Uczestniczy we wchłanianiu i transporcie żelaza, a także metabolizmie kwasów tłuszczowych. Jest niezbędna do tworzenia się melaniny, pigmentu decydującego o kolorze włosów i skóry.

Opcja 2 obiadowa to zapiekanka makaronowa.


W jej składzie znajdziecie: makaron, kukurydzę, pieczarki, zalewę (kefir, imbir, papryka słodka,sól) i gotowe.Ach i jeszcze ser żółty, którym posypałam zapiekankę już na sam koniec pieczenia. Wszystko upieczone w 30 minut, w 160 st., bez termoobiegu.


W tej obiadowej propozycji pieczarka pokrywa ok.60% dziennego zapotrzebowania na ryboflawinę, czyli witaminę B2. Uczestniczy ona w uwalnianiu energii z węglowodanów, białek i tłuszczu. I porównując wartość odżywczą pieczarki np.: do brokuła, jako częstego dodatku obiadowego, jest ona lepszym źródłem tej witaminy.

wtorek, 20 maja 2014

Akcesoria, które mogą się przydać - fusowe rozwiązanie. I owocowy gadżet dla Ciebie!

Ostatnio pogoda średnio dopisywała. W tygodniu, w którym przeplatał się deszcz, potem mocny wiatr a na wieczór ulewy i zimno, oglądanie mojego mikroświata przez okno, czy to w pracy, czy w domu...odbywało się z jednym najprzyjemniejszym atrybutem - ciepłą owocową herbatą.

wtorek, 13 maja 2014

Spalenizna zjadalna i niezjadalna, na przykładzie mocno odmienionych bananowych tworów


Waszym uznaniem na blogu cieszą się placuszki, powstało już kilka wersji. Pracując na kolejną modyfikacją przepisu, mówiąc wprost, przypalając mój eksperyment kulinarny, wpadłam na pomysł dyskusji o spalonym, przypalonym czy zrumienionym placuchu. Kiedy jeść i czy w ogóle jeść? Macie na ten temat zdanie?

piątek, 9 maja 2014

Kasza pęczak z warzywami w curry - wersja lunchbox


Odkrywamy kasze! Mało tego zabieramy je ze sobą! Dzisiaj odsłona kaszy pęczak, która niekoniecznie musi być towarzyszem duszonych mięs i wywarów. Wersja lunchbox i wege w jednym zestawie. Zapraszam!

wtorek, 6 maja 2014

Ograniczenie tłuszczu i miejsca - akcesoria,które mogą się przydać


Ograniczenie tłuszczu, na diecie kwestia niemalże priorytetowa. Jednak łatwo mówić,trudniej zrobić. Poradzicie sobie z redukcją dodawanego oleju za pomocą gadżetu,który znajdzie swoje zastosowanie w kuchni, na pikniku, grillu i wyjeździe. Zatem może być z Wami wszędzie.

piątek, 2 maja 2014

Pasta pomidorowa, bo kanapka musi być mokra?!


Sucha kanapka jest nie do przyjęcia! To słyszę najczęściej, i po części podzielam opinię...jednak czy na kanapce musi być tylko masło, margaryna albo oliwa? Niekoniecznie. Zapraszam na warzywną alternatywę.