Europejski Dzień Zdrowego Odżywiania i Gotowania już niebawem

W tym tygodniu, w piątek nadejdzie dzień, w którym każdy z Was będzie świętował jeśli.....przygotuje coś sam :) 




Mówiąc wprost, każdy tego dnia i od tego dnia może przyrządzać posiłki zdrowe i smaczne, nabywając nawyków zgodnych z zasadami racjonalnego odżywiania. Bo przecież nigdy nie jest za późno.

Geneza idei Europejskiego Dnia Zdrowego Odżywiania i Gotowania, sięga 2007 roku. Zainaugurowana została przez komisarza ds.zdrowia Markos Kyprianou, którego pomysłem było zachęcenie dzieci do zdrowego odżywiania, a przez to zmniejszenia problemów zdrowotnych w dorosłym życiu, przede wszystkim otyłości.

W czternastu państwach członkowskich, (na stan z 2007 roku): Belgia, Bułgaria, Cypr, Dania, Niemcy, Hiszpania, Finlandia, Francja, Grecja, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Szwecja i Rumunia, znani kucharze i uczniowie szkół uczestniczą wspólnie w prezentacjach zdrowego odżywiania i warsztatach promujących zdrowy styl życia.

Szczególnie miło mi zaznaczyć warsztaty, bo na takowe zostałam zaproszona do szkoły, w Łodzi. Spotkanie odbędzie się 8 listopada, a przebieg wydarzenia na pewno umieszczę w fotorelacjach i nowym poście, opisując Wam jak uczniowie przygotowali się do tego dnia i co ja dla nich wykonałam.

Otyłość wśród dzieci jest niepokojącym zjawiskiem. W Europie liczba dzieci z nadwagą oraz otyłością rośnie o 400 tysięcy co roku.
Dzieci otyłe mają problemy zdrowotne już w dzieciństwie: schorzenia wątroby, cukrzyca. A w dorosłym życiu są narażone na choroby serca, raka, nadciśnienie, udar mózgu i depresje.

Komentarze