Orzechowo-rzodkiewkowe pesto


Na fejsbuku informowałam was o nowym wyzwaniu jakiego podjęłam się w kuchni. Jestem z niego bardzo zadowolona. Jest on absolutną nowością w moich kulinarnych podbojach. Mam nadzieję, że i wam przypadnie do gustu. Zapraszam po przepis.



Składniki na pesto:
  • liście rzodkiewki
  • olej z orzechów laskowych (myślę,że oliwa też spokojnie się sprawdzi)
  • orzechy laskowe
  • pestki dyni
  • czosnek
  • odrobina soli



Przepis:

Liście rzodkiewki opłukać. Orzechy i pestki prażyć na suchej patelni na złoty kolor.  Składniki włożyć do naczynia, w którym będą zblendowane. Ile pestek: ok. 2 łyżki, orzechów ok. 3 łyżek. Dodać ząbek czosnku, jeden na jeden pęczek liści na pewno wystarczy. Oliwa lub olej w ilości 4 łyżek, sól. Wszystko zblendować. I gotowe!

Serdecznie polecam, jeśli lubicie fasolkę szparagową, pesto spełni się rewelacyjnie jako zamiennik np.: na bułkę tartą. 


Pomysł z pesto uzupełni także pastę do makaronów typu aglio olio albo putanesca w wersji zielonej. Gdyby iść dalej...można również wykorzystać jego potencjał do pieczonego łososia, chociaż wśród ryb bardziej typować będę dorsza na parze.

Ciekawa jestem czy próbowaliście już takim pomysłów? 

Dajcie znać! 

2 komentarze:

  1. Jeszcze nie probówałam, ale musze powiedzieć, że wygląda apetycznie. Spróbuje się przemóc i zrobić takie coś.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli przeczytaliście, byliście tutaj, to dajcie znać. Dziękuję za Wasze komentarze.