Jajeczna pasta - wydanie z selerem naciowym i awocado


Zapraszam was na pastę jajeczną, która jest pełna zdrowych składników. Spełnia się jako zamiennik smarowidło na kanapkę do pracy, jak również lekkie i wytrawne śniadanie na trawie w towarzystwie kolorowych warzyw. 
Zobaczcie sami!


Składniki na pastę: 
  • jajko, ugotowane na miękko
  • seler naciowy (ok. 5 łodyg)
  • awocado (1/2 sztuki)
  • pieprz biały, odrobinka soli
  • tymianek (niewiele)
  • dekoracyjnie: u mnie pestki dyni



Przepis: 

Pastę przygotowałam z jaj ugotowanych na miękko, pokrojonych łodyg selera, które uprzednio zostały pozbawione włókien, które nadają goryczki warzywu. Do tego dołożyłam 1/2 awocado i przyprawy. Całość zmiksowana w blenderze z użyciem miseczki z nożykami na jej dole. Dodanie przypraw to już końcówka przygotowania pasty. 
Poniżej pokazuję jak można wykorzystać tę zieloną, delikatnie aromatyczną pastę. 



W razie mocno stałej konsystencji pasty, polecam dodanie oliwy z oliwek. Smak pasty zmieni się nieco na intensywniejszy, może nawet lekko goryczkowy. Próbujcie! 
Jak często wykorzystujecie jaja do przygotowania pasty? Próbowaliście już połączenia z awocado?

Komentarze

  1. Kocham takie pasty! Idealne na śniadanie. :)
    https://jaglusia.com/2017/05/28/kalafiorowe-curry-z-szpinakiem/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna, zdrowa i pozywna pasta - idealna na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dear, you have so amazing blog, I really like it :)
    I'm now following you #57, how about to visit my blog and follow me back? ^_^
    limitededitionlady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak :) Ja też powoli przerzucam się na różne pasty, mam już dość samego sera, wędliny i pomidorka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak. Zmiany zawsze mile widziane. A smaczne eksperymenty jeszcze bardziej.

      Usuń
  5. Wygląda naprawdę super! Chętnie bym zjadła, ale dzisiaj niestety już raczej nie zrobię, spróbuję jutro!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam tradycyjną pastę z jajeczną, wiec nie dodaję do niej selera. Jeśli szukasz roznorodności to polecam hummus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak hummus, też smaczna sprawa. Dotychczs podstawowa wersja zawładnęła moimi kubkami smakowymi.

      Usuń
  7. Z selerem naciowym jest ok, ale mi osobiście awokado tu nie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa uwaga. Przygotowując pastę zależało mi na mega doładowaniu Omega-3. Nie straciło przy tym na smaku i konsystencji, dla mnie udana nowość w kuchni. :)

      Usuń
  8. Bardzo fajne połączenie lubię takie pasty jajeczne zwłaszcza ze szczypiorkiem. Super !

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniale kulinarne inspiracje nie znają granic :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech nic nas nie ogranicza, a jeszcze wiele się zadzieje! :)

      Usuń
  10. Bardzo smacznie wygląda. Warto sobie taki posiłek z rana przyrządzić ja uwielbiam seler i taka pasta idealnie nadaje się do kanapek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pasta zdecydowanie kanapkowa. Choć tę przygotowałam dzień wcześniej, jakoś tak grafik pozwolił. Na poranne nasycenie w sam raz.

      Usuń
  11. Nigdy w życiu nie powiedziałabym że takie połączenie może być smaczne. Trochę odmieniłaś moje życie tym przepisem bo ostatnio ciągle to jem :D Świetny przepis i liczę na więcej takich, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania, bardzo mi miło. Super wiedzieć, że eksperymenty kulinarne podbijają nie tylko moje podniebienie ale i czytelników. To wspaniała wiadomość.
      Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Jeśli przeczytaliście, byliście tutaj, to dajcie znać. Dziękuję za Wasze komentarze.