Mus śliwkowy na śniadanie (2 propozycje)


Odmrażałam śliwki i przydały się na śniadanie, chociaż przekąska też byłaby z nich niezła. Pierwsza opcja na bogato z owocami, i dodatkiem mlecznym. Druga wersja dla wegan. Zapraszam po więcej...


Składniki opcji 1:
  • pomarańcza (1/2 szt.)
  • jogurt naturalny (1/2 małego kubka)
  • mus śliwkowy (1 szklanka)*
  • płatki owsiane (4 łyżki)
Składniki przekładamy warstwowo, i....gotowe! :)


Składniki opcji 2:
  • mus śliwkowy (1 szklanka)*
  • płatki z siemienia lnianego (2 łyżki)
  • płatki owsiane (2 łyżki)
 I ponownie przekładamy warstwowo, i smacznego!


Opcja 2 nieco uboższa, ale bez mleka,jogurtu, nadaje się dla osób nietolerujących laktozy. Bez dodatków świeżych czy też suszonych owoców jest nieco mniej słodsza od opcji 1.


* Mus śliwkowy
 To nic innego jak zmiksowane, wydrążone z pestek śliwki węgierki. Bez żadnych dodatków. W tej opcji rozdrobnione są razem ze skórką. Dla niemowląt, młodszych dzieci, zrobiłabym bez skórek.Albo chociaż przetarła przez sito. Można mus również pasteryzować.


Dlaczego warto?
Śliwka to bogactwo witamin (C, z grupy B) a także składników mineralnych (potasu, żelaza i magnezu). Węgierki, ale i inne śliwki zawierają dużo pektyn (więcej o ich roli tutaj), przez co wpływają na trawienie. Zapobiegają zaparciom.

Kaloryczność porcji 1 i 2:
Energia: 350 kcal / 254 kcal
Białko: 10,3 g / 6,2 g
Tłuszcze: 5,0 g / 3,4 g
Węglowodany: 73,7 g / 55,8 g
Błonnik: 8,9 g / 6,6 g

4 komentarze:

  1. Pierwsza opcja zdecydowanie wygrywa :D
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja! Obie opcje rewelacyjne i w moich klimatach! :D I te kolory! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie się prezentuje, te warstwy pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli przeczytaliście, byliście tutaj, to dajcie znać. Dziękuję za Wasze komentarze.