Sos czosnkowy


Dawno nie było o sosach i dodatkach, a jeśli zbliża się weekend to najlepiej wypróbować sos czosnkowy. Prostota sama w sobie. Każdego lubiącego czosnek zadowoli. Nada się do zakąsek i ciepłych dań. Zapraszam was po szybki przepis i jeszcze prędkie wykonanie sosu.


Składniki na sos czosnkowy:

  • śmietana 12% (zamiennie na jogurt naturalny)
  • koperek
  • czosnek
  • sól, pieprz biały



Przepis:
Do sosu wykorzystałam pół kubka śmietany (ok.200 ml), 1/2 pęczka koperku, 3 ząbki czosnku (takie większe), dodałam przyprawy i zblendowałam. Oczywiście zamiast blendera świetnie sprawdzi się praska do czosnku. Każdy rządzi tym, co ma!

Wskazówki:
Moja wersja sosu czosnkowego jest rzadsza i kwaśniejsza, to znaczy bardziej lekka i orzeźwiająca. Sprawdziła się przy tym daniu, przy tej zapiekance również. Jeśli wolicie smaki łagodniejsze użyjcie śmietany 18% lub 30% odmieni to wersję waszego sosu.

Smacznego!


Komentarze

  1. kocham czosnek, ale mam alergię :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to jest, że niektórzy mogą jeść a nie
      chcą. A ty Zuza, chciałabyś skosztować a jednak alergia...
      Wszystkiego dobrego!

      Usuń
  2. Uwielbiam sos czosnkowy, mój ulubiony sosik ze wszystkich innych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu też jeden z podstawowych. Choć na parę lat się z nim pokłóciłam. :P

      Usuń
  3. Czosnek to najlepszy sos jaki jest do potraw typu fast food jak dla mnie i warto go sobie zrobić w domu bo pizzerie sporo zdzierają za kapke sosu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy sos warto zrobić sobie w domu, też jestem tego zdania. Przynajmniej mamy wpływ na jego skład i smak.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Robiony samodzielnie w domu jest chyba najlepszym sosem na świecie! Pozdrawiamy serdecznie - DaPietro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie!
      Pozdrawiam.
      Ps. Mam nadzieję,że do zobaczenia. W Krakowie również bywam. Będę wiedziała gdzie zajrzeć. :)

      Usuń
  5. Nie ma to jak własnoręcznie zrobiony sosik ! Dokładnie i można sobie samemu zdecydować czy chcemy wersje ostrzejszą czy nie ;) A przygotowanie to chwila także warto ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry przepis ! Świetny jest taki delikatny i troszkę pikantny sos mi wyszedł. Lepszy niż z włoskiej pizzerii.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak najbardziej taki sos jest lepszy i zdrowszy niż te serwowane w pizzerii do tego mamy możliwość zrobienia sobie takiego jakiego chcemy bo niektórzy wolą ostre i intensywne a niektórzy delikatne

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeśli przeczytaliście, byliście tutaj, to dajcie znać. Dziękuję za Wasze komentarze.