Czekoladowy krem (wegan,bez glutenu)


Halo, halo czekoladożercy?! Dla każdego kto uwielbia zdrowe słodkości mam nowy przepis. Zapraszam was na krem do rogalików, naleśników, gofrów i biszkoptów. A może nawet do jedzenia łyżką? Produkt finalnie wegański i bez glutenu. Bardzo mnie ucieszył. Mam nadzieję, że i wam się spodoba. 

Krem wykonuje się właściwie w jednym naczyniu, i zajmuje to tylko chwilę. Może być dla dzieci i dorosłych. Choć przygotowywałam go z myślą o tych pierwszych, i nawet z nimi razem w kuchni. :)
Skład kremu bardzo krótki, zerknijcie sami.


Składniki:

  • awocado
  • daktyle
  • kakao
  • opcjonalnie miód (u mnie go nie było)


Przepis: 

Awocado (1 szt.) jak najdojrzalsze, obierz i rozgnieć widelcem. Daktyle (10 szt.) namocz w ciepłej wodzie. Odlej ją, owoce wsadź do blendera. Zmiksuj awocado i daktyle, dodaj kakao (u mnie 3 kopiaste łyżki). Połącz wszystkie składniki. Umieść w słoiczku, wsadź na chwilę do lodówki. Gotowe!

Wskazówki:

  • im więcej kakao dodasz, tym bardziej czekoladowy będzie krem; również jego smak będzie bardziej deserowy,
  • jeśli krem będzie za mało słodki, dodaj miód.

Smacznego! 


Komentarze

  1. Wygląda pysznie mimo tego, że jest dla wegan ;-) przepis na pewno wypróbuję <3

    Zapraszam do siebie na post o gumach oporowych do ćwiczeń: http://odbiciecodziennosci.blogspot.com/2018/03/cwiczenia-z-gumami-oporowymi-postaw.html - pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie zdrowy, ja jednak nie przepadam za kremami. Jednak mysle, że wnukom mogłabym zrobic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jest pomysł i są odbiorcy. Do gofrów i naleśników sprawdzi się super. Nie pozostaje nic innego, jak życzyć smacznego!

      Usuń
  3. Też kiedyś robiłam z avocado taki krem, ale moim dzieciom nie smakował. Zamiast avocado dodaję ugotowaną kaszę jaglaną i trochę oleju kokosowego. Przy tym kremie nie mam protestów w domu, więc stosuję go najczęściej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejna ciekawa odsłona wegańskiego kremu czekoladowego. Dziękuję.

      Usuń
  4. O mniam! Z awokado jeszcze nie robiłam - zazwyczaj robię z masłem z orzechów nerkowca albo bananem, ale jutro sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki prosty przepis, mniam lubię takie kremy :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo smacznie, na pewno się skuszę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny przepis, w sam raz dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda super, zapisuję przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię sięgać po różne przepisy :) mimo tego, że nie jestem weganką często sięgam po takie inspiracje :) w sumie to bardziej bezglutenowa jestem a że lubię słodkie to przepis w sam raz dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że znalazłaś coś dla siebie Ilonko! Masz rację przepis wegański ale i do diety bez glutenu śmiało można go wcielić.

      Usuń
  10. Super alternatywa dla kupnych kremów 👍 nawet nadaje się do mojej diety cukrzycowej 😎

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis, dobra alternatywa :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeśli przeczytaliście, byliście tutaj, to dajcie znać. Dziękuję za Wasze komentarze.