Dzień zdrowego odżywiania spędzony z słuchaczami XV LO w Łodzi

Jak już Wam wcześniej wspomniałam, miałam okazję uczestniczyć w TYGODNIU ZDROWEGO ODŻYWIANIA organizowanego w gmachu XV LO. Przedstawiłam tam swoją osobę i zainteresowania dietetyczne, którymi chciałam zarazić słuchaczy :P

Cały tydzień od 4 do 8 listopada działo się coś w szkole lub poza jej murami, związanego z tematem zdrowego odżywiania, biotechnologią żywności etc. Uczniowie przygotowywali również plakaty związane z zasadami zdrowego odżywiania, było ich mnóstwo, np.: o piramidzie zdrowego żywienia, o produktach przetworzonych i wysokoprzetworzonych, o dodatkach do żywności, o korzyściach płynących z jedzenia ryb. 
Widać że tematy dietetyczne są dobrze znane w tej szkole. Przykład tych prac na zdjęciu poniżej.


W piątek, 8 listopada zanim rozpoczęłam pogadankę na temat przekąsek w zdrowej diecie, zostały wręczone nagrody dla tych, którzy uczestniczyli w teście wiedzy pokrewnym z tematem tego wydarzenia. 
Temat jaki poruszyłam na spotkaniu brzmiał: "Metoda na głoda, czyli przekąski w zdrowej diecie" i mam nadzieję,że pozostawiłam coś po sobie w głowach słuchaczy :)


Na zdjęciu zdobywca pierwszego miejsca w konkursie wiedzy o zdrowym żywieniu. Nagrodę wręcza Pani Magdalena Danisiewicz, koordynator projektów edukacyjnych w zakresie zdrowego żywienia na terenie XV LO. 

Zanim zaczęliśmy spotkanie, w szkole odbyła się degustacja zdrowych przekąsek, w roli głównej była kolorowa kanapka. Dziewczęta przygotowały i zliczyły aż 350 kanapek! Podobno nie trzeba było długo czekać na spustoszenie tacek z przekąskami. :D Wszyscy chętnie konsumowali, dyskutując przy tym o połączeniu niektórych składników na jednej kromce chleba. Ożywiona dyskusja wynikała ze świadomości uczniów na temat niekorzystnych połączeń w jednym posiłku, wiódł prym: pomidor vs. ogórek zielony.




Myślę,że podczas naszego spotkania wyjaśniłam czym jest przekąska, ile powinniśmy ich jeść w ciągu dnia, obnażyłam troszkę serię produktów udających pełnowartościowe przekąski i zachęciłam do świadomego odżywiania.
Dziękuję wszystkim aktywnym słuchaczom, za udział w spotkaniu :) Pozdrawiam, i do zobaczenia :)





Komentarze