Kurczakoburger

W ramach zwiększonej aktywności weekendowej, którą opisałam Wam na fanpage, dzisiaj proponuję KURCZAKOBURGERA, mówiąc prościej, grillowaną pierś z kurczaka, w przyprawie hiszpańskiej o przewrotnej nazwie CARAMBA.


Przepis banalnie prosty, z jednej bagiety-chleba żytniego porcji starczyło dla 4 osób, choć przyznaję,dla głodnych entuzjastów, ten przepis będzie jedynie dla 2 osób.
Potrawa składa się z:
  • Bułka, długa bagietka z mąki żytniej
  • Pierś z kurczaka (250g)
  • Sałata masłowa (8 listków)
  • Ser gouda (wiórki-80g)
  • Pomidor (średni-120g)
  • Ogórek małosolny (1 duży-200g)
dodatkowo zrobiłam do niego sos równie prosty, przypominający keczup, ale jednak bardziej skoncentrowany. Składa się na niego koncentrat pomidorowy 30% (malutki słoiczek, 80g), do niego dodałam jogurtu naturalnego (1 łyżkę) i pieprzu czarnego zmielonego. Taka kwaskowo-ostra nuta :)

Przepis:

Bułkę przekroić na pół, nie do końca jak mi to zasugerowano podczas przyrządzania :P, umyć listki sałaty, pomidora, cebulę, ogórka. Potem pokroić. Pierś obtoczyć w przyprawach, i grillować. Ja użyłam tostera, z wymienną płytą do grillowania, było szybko i łatwo.:)

Jeśli mięso jest już zrumienione, układać je na bułce wraz z wszystkimi warzywami, i polać sosem, jak ktoś lubi.Ach no i jak ktoś naprawdę się wysiłkował i spalał tłuszczyk, to sera żółtego też sobie może sypnąć,bez wyrzutów sumienia :P



Ocena dietetyczna dla 1 porcji:
  • Energia: 378 kcal
  • Białko: 25,7 g
  • Tłuszcz: 7,7 g 
  • Błonnik: 6,5 g
  • Wapń: 226 mg
  • Cynk: 3,93 mg
  • Niacyna: 9,37 mg
Wartość kaloryczna posiłku wskazuje na umieszczenie go w jadłospisie na obiad, który dodatkowo zmieści się we wcześniejszych godzinach popołudniowych. Porcja tej formy burgera w 34% składa się z białka. Ilość tłuszczu w posiłku zawyża dodany ser żółty, ponieważ z 7,7 g tłuszczu ogółem, aż 4,6 pochodzi z sera. Oczywiście to tylko porównanie, dla potrzeb opisu; nie trzeba eliminować sera z diety, bo równocześnie jest on źródłem białka, zaraz po mięsie. Ilość błonnika pokrywa 1/3 dolnej granicy zalecanej dawki dziennej. Wapń pokrywa RDA w 25% przyjmując,że piszę o dawkowaniu Ca dla osób dorosłych.
Cynk z kolei, wpływający m.in. na metabolizm wapnia, w dużej ilości pochodzi z mąki żytniej. Tutaj to aż 1/2 RDA dla kobiet dorosłych i 25% dla mężczyzn w wieku powyżej 18 lat. I ostania niacyna,inaczej witamina PP, regulująca poziom cholesterolu we krwi, tutaj pokrywa RDA aż w 60%, uśredniając dla kobiet i mężczyzn dorosłych.

Życzę smacznego :)

Gdybyście chcieli się jeszcze czegoś o tej potrawie dowiedzieć,albo czymś zapomnę to piszcie w komentarzach.

Komentarze