Ryby wydłużają życie

Osoby starsze, mające wysokie stężenie kwasów tłuszczowych omega-3 we krwi mają o 27% niższe ryzyko zgonu. Z kolei ryzyka zgonu z powodu choroby serca maleje w takich wypadkach o 35%.


Najbogatszymi źródłami kwasów omega-3 są tłuste ryby morskie, takie jak tuńczyk, makrela,śledź. Ich regularne spożywanie korzystnie wpływa na zdrowie układu krążenia oraz funkcjonowanie mózgu.
Mimo,że jedzenie ryb od dawna uważane jest za element zdrowej diety, niewiele badań faktycznie oceniało zależność między poziomem kwasów omega-3 we krwi a śmiertelnością wśród osób starszych.


Naukowcy z Harvard School of Public Health udowodnili,że wysoki poziom DHA (kwas dokozahehsaenowy) zmniejsza o 40% ryzyko zgonu z powodu choroby serca.
Z kolei duże stężenie we krwi kwasu EPA (eikozapentaenowy) i DHA jest najsilniej związane z niższym ryzykiem zgonu z powodu udaru mózgu.

Żródło: lekkowkuchni.pl, the independent

2 komentarze:

  1. Ja uwielbiam ryby! I te chude, i te tłuste :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jadam wszystkie, choć najczęściej wybieram łososia, śledzia i makrelę. :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli przeczytaliście, byliście tutaj, to dajcie znać. Dziękuję za Wasze komentarze.